Cheque voor Stichting

Het Nationaal Ouderenfonds heeft € 310,- toegekend aan de Stichting ter Ondersteuning van Welzijn Erasmus voor de organisatie van een Sinterklaasviering. Er is geld ingezameld door de organisatie van een rommelmarkt en een loterij, waarna het Premieplan van het Nationaal Ouderenfonds de opbrengst heeft verdubbeld.

Met de opbrengst en verdubbeling wordt er straks een leuke Sinterklaasmiddag georganiseerd.
Even gezellig samen zijn met een bezoek van Sinterklaas. Dit draagt bij aan meer plezier in het leven van de bewoners van zorgcentrum Welzijn Erasmus.

Over Premieplan
In 2005 zijn Nationaal Ouderenfonds, Stichting RCOAK en Fonds Sluyterman van Loo gestart met het Premieplan. Hierbij worden acties van instellingen en organisaties om geld op te halen voor het welzijn van ouderen gestimuleerd en de verwachte opbrengst verdubbeld uit het fonds.
Sinds 1 januari 2013 is Vereniging NOV de beheerder van het Premieplan.

Het Nationaal Ouderenfonds
Het Ouderenfonds steunt ouderen in Nederland met concrete diensten en activiteiten. Voorbeelden hiervan zijn de BoodschappenPlusBus, de OuderenOmbudsman en de kerstdiners. Alle diensten en activiteiten zijn gericht op het stimuleren van sociale contacten en zelfredzaamheid van ouderen om zo eenzaamheid te bestrijden.