Jeu de Boules

Op het terrein van Erasmus ligt een jeu de boules baan. We hadden dat ergens gelezen, maar we konden hem eerst niet vinden. Gelukkig kregen we hulp en kwamen er achter dat het perkje vóór de middelste ingang van het Slingergebouw de jeu de boules baan is.

Het lijkt ons leuk als daar mensen eens een potje jeu de boules kunnen spelen. De baan is niet zo groot, maar twee of drie mensen moeten daar toch wel gelijk kunnen spelen.

We zijn nog op zoek naar jeu de boules ballen. Zijn er onder de bewoners of hun familie nog mensen die jeu de boules ballen hebben, die ongebruikt in de berging liggen? Dan zouden wij die graag willen gebruiken. We willen eerst de komende maanden kijken of er belangstelling is voor een spelletje jeu de boules en dan wellicht zelf ballen aanschaffen.

Er heeft zich spontaan al een groepje gevormd van mensen die 1x per week – op woensdag van 10 tot 11 uur – samen jeu de boules willen spelen. Deze groep zit vol, want de baan is niet zo groot, dus moeten de groepjes ook niet al te groot worden. U kunt wel kijken als zij spelen en wellicht dan zelf een groepje vormen.

Het is natuurlijk ook mogelijk om af en toe eens een spelletje te gaan spelen, als u daar zin in heeft. Als u zelf geen ballen heeft, kunt u zich tot ons wenden. We kijken even hoeveel belangstelling er is en hoe het loopt. Indien nodig zullen we een lijst neerleggen waarop de baan gereserveerd kan worden. We zullen ook kijken of de ballen ergens dicht bij de baan opgeslagen kunnen worden.
We hopen dat er druk gebruik zal worden gemaakt van deze jeu de boules baan.

Veel plezier, namens de huurders