Robot Lego Boost

Op 2 november is een aantal bewoners van Erasmus gestart met de bouw van een LEGO-robot. Stap voor stap wordt aan de hand van een app op de iPad de LEGO Boost-robot in elkaar gezet. Het project wordt begeleid door een stagiair van de opleiding Maatschappelijke Zorg, ROC Friese Poort.

De aanleiding voor dit robot-project is de jaarlijkse bibliotheekcampagne van Nederland Leest. Ieder jaar deelt de bibliotheek in november een gratis boek uit aan al haar leden én niet-leden. Dit jaar is dat het boek Ik, robot van Isaac Asimov. Daaromheen organiseert de bibliotheek activiteiten die met het thema Robotica te maken hebben, waaronder ook dit LEGO Boost-project.
MisterBricks, dé LEGO-shop uit Stiens, heeft drie sets beschikbaar gesteld voor de bibliotheek. Eén van de drie robots wordt door schoolkinderen gebouwd, één door publiek in de bibliotheek en één dus door bewoners van Erasmus. De verschillende projecten worden via Facebook op de voet gevolgd om te kijken hoe de robots eruit komen te zien. Op zaterdag 25 november worden de modellen gepresenteerd in de NHL tijdens een grote Robotica-markt. Er zijn veel workshops tijdens deze markt maar ook interessante lezingen over bijvoorbeeld de impact van zorgrobots in de toekomst.

Nieuwsbrief Erasmus, november 2017