Wijkkrant Aldlan januari 2018

Van de redactie

Ljouwert Kulturele Haadstêd fan Europa! Dat mag ook wel eens in het Fries gezegd worden. Onze tweede rijkstaal notabene. We hebben een feestelijk en zinderend openingsweekend achter de rug. Er zijn indrukwekkende culturele activiteiten te zien en te beleven dit jaar. Zo is er de Abe-Bonnema-Experience. In 2018 is de Achmea-toren daarvoor elke zaterdag open voor publiek (wel een kaartje kopen). Onze wijk kent veel huizen die ontworpen zijn door Bonnema. Naar verluidt gaat er in 2018 iets aan verduurzaming gedaan worden aan een aantal Bonnema-woningen in onze wijk. Daarover later meer. Mocht u op zoek zijn naar activiteiten in het kader van culturele hoofdstad, dan is de LF2018 app erg aan te bevelen. En natuurlijk de scheurkalender die gemaakt is door Gerbrich van der Meer. Met LF-activiteiten vermeld op de voorkant en op de achterkant van elk blaadje interessante stukjes tekst over de geschiedenis van Fryslân….. Naast dit alles is ook dit jaar begonnen als een jaar waarin alles gewoon doorgaat. We gaan naar ons werk, we doen boodschappen bij de Poiesz of de Aldi, we halen eten bij Long Sing of bij de snackbar en medicijnen bij de apotheek. Net als altijd. Alsof er niets veranderd is. Hoewel: bij de Poiesz ligt het speciale LF2018 dropje in het schap! En in de Beatrixstraat zijn de verkeers-remmende maatregelen alweer op de schop geweest. En de kerstbomen aan de ingangswegen van onze wijk zijn weer opgeruimd. En de schop is in de grond bij Aldlânstate… Veel leesplezier weer met deze wijkkrant.
We hebben ons best weer voor u gedaan. Mocht u ideeën krijgen voor de volgende editie: klim in de pen, stuur ons een mailtje. We zijn blij met alle initiatief en nieuws uit de wijk!

Wijkkrant Aldlân januari 2018